Türk üretici ve satıcıların ürünlerini küresel piyasaya açıyor

Posted by

Hepsiburada, yurt içindeki müşteri memnuniyetini ve sahip olduğu 23 yıllık e-ticaret deneyimini e-ihracat ile yurt dışına taşıyor.

Şirket açıklamasına göre, Türkiye’nin hazır giyim ve konfeksiyon başta olmak üzere önde gelen markalarının ve KOBİ’lerinin ürünlerini, e-ihracatla farklı coğrafyalara açan Hepsiburada; e-ihracat çalışmalarını Ticaret Bakanlığı himayesinde Türkiye İhracatçılar Meclisi (TİM) ve Orta Anadolu İhracatçı Birlikleri (OAİB) organizasyonuyla Ankara’da düzenlenen Ankara E-ihracat Zirvesinde tanıttı.

Açıklamada görüşlerine yer verilen Hepsiburada Üst Yöneticisi (CEO) Nilhan Onal Gökçetekin, Hepsiburada olarak e-ticaret ekosistemini büyütmeyi hedefleyen çeşitli çalışmaları hayata geçirerek Türkiye’deki perakendecilerin ve KOBİ’lerin işlerini büyütmelerine katkı sağladıklarını belirtti.

Hepsiburada Global ekiplerinin yaklaşık bir senedir yoğun bir mesaiyle platformdaki satıcıları ve markaları e-ihracatla küresel piyasalara taşımak için çalışmalar yürüttüğünü aktaran Gökçetekin, “Bugün platformumuzda 100 bini aşkın iş ortağımız satış yaparak milyonlarca müşterimize ürünlerini ulaştırıyor. Artık platformumuzdaki satıcı ve markaları farklı coğrafyalara da ulaştırıyoruz. E-ihracat konusundaki deneyimli ekiplerimizle çok titiz bir çalışma yürüttük. Bu çalışma ile iş ortaklarımızın ve markaların dış pazarlara erişimlerini sağlamayı amaçlıyoruz.” ifadesini kullandı.

Gökçetekin, e-ihracat kapsamında iki ayrı modelle ilerlediklerini belirterek, “İlk modelde hedefimiz, Türkiye’den 4 saatlik uçuş mesafesindeki yakın coğrafya ülkelerinden başlayarak diğer bölgelere yayılmak. Azerbaycan, Türk Cumhuriyetleri, Balkanlar ile başladık. 2022’nin ilk çeyreğinden itibaren Türkiye için büyük bir potansiyele sahip olan Azerbaycan’da Hepsiburada Global uygulamamızla faaliyet gösteriyoruz. Yakın zamanda faaliyet göstermeye başlayacağımız bir başka ülke ise Ukrayna. Buradaki talebi karşılamak üzere kendi uygulamamızla bu pazara giriyoruz.” dedi.

“İkinci modelde ise yerel iş ortaklarıyla birlikte büyüme stratejisi izliyoruz. Avrupa, Orta Doğu, Kuzey Afrika bölgelerinde mevcutta finans, lojistik, pazarlama gibi sektörlerde başarılı olan şirketlerle işbirlikleri kuruyoruz.” yorumunu yapan Gökçetekin şöyle devam etti:

“Hepsiburada’yı bir mega satıcı olarak bu platformlara bağlıyoruz ve yerel şirketleri Hepsiburada üzerinden ihracata açıyoruz. Bunların bir örneği Balkanlar’da yaptığımız Foleja işbirliği üzerinden bölgeye açılımımız. Almanya ve Orta Doğu için de benzer bir modelle faaliyete geçtik.

Cumhuriyetimizin ikinci yüzyılında Türkiye’nin bayrağını e-ihracat sayesinde dünyada dalgalandırmayı hedefliyoruz. Türkiye’nin ihracatına önümüzdeki günlerde ve yıllarda çok önemli katkılar sunacağımızı biliyoruz. Türkiye’deki iş ortaklarımızın farklı coğrafyalarda büyümesi ve ekonomimize daha fazla katkı sağlamaları için elimizden geleni yapacağız.”

Hepsiburada Global Genel Müdürü Emin İmer de gümrük, lojistik, sipariş, pazarlama gibi çok sayıda ayağı olan e-ihracatta, süreçlerin hepsini tek elde toplayıp en uygun modelleri geliştirdiklerini aktararak, “Platformumuzda yer alan satıcılar uygulamalarımız sayesinde dünya pazarına girmeye başlıyor. Bu sayede Türk markaları dünya pazarlarında daha çok yer almaya başlayacak. Türk ürünlerimizin kalitesinin tüm dünyada beğeniyle karşılandığını gözlemliyoruz. Ülkemizin e-ihracat hedefleri çerçevesinde e-ticaret ekosistemimize ve ülkemize fayda sağlayacağımız için mutluyuz.” değerlendirmesinde bulundu.

patronlardunyasi.com

Leave a Reply

E-posta adresiniz yayınlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir